Gott nytt år!

Vad är jobbigare än att göra sin mamma ledsen, eller sin bästa vän.
Det är nyårsafton och jag sitter här, färdig klädd i min nya lila klänning. Jag har målat naglarna glittriga.
Jag har fina smycken på mig som jag lånat av min syster, sminkat mig har jag också gjort lite lätt. Håret fick va lite som det va, men jag ser ingen glädje i det här med nyår. Jag älskade förra nyår, när jag var inte Thailand, det fanns inga krav, inga ledsna miner, det var varmt och inte kallt. Vid tolv slaget skickade vi upp Khom loyer i luften och jag mådde så bra! Detta året skulle jag fira nyår med en av mina allra närmsta vänner och ett gäng till, men jag är inte alls sugen. Alla andra är så otroligt tagande på nyår, men jag vill helst bara vara hemma känner jag just nu.
Och är det så att jag är hemma så blir min mamma och min vän ledsna, och det är ju det sista jag vill.
Jag har iallafall bestämt nu att jag ska åka bort nästa nyår, till ett varmt ställe där det inte finns några krav eller förväntingar. Jag tror nämligen att det är då som det blir som bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0